stress.gr|προβολη μηνυματος

Κωδικός

251

Μήνυμα στις

26/02/04 16:50:47

Τίτλος

Πανικός- Θα ζήσω για πάντα με χάπια;

Mήνυμα

Χαιρεται

Έχω ξαναγραψει για το προβλημα που αντιμετωπιζω σε εσας.Ξαναγραφω ομως διοτι βρισκομαι σε πολυ δυσκολη κατασταση,σχεδον πια εχω απελπιστει.Πριν απο 7 περιπου χρονια ειχα μια κριση πανικου.Απο εκεινη την ημερα και μετα αναπτυχθηκε αγοαραφοβια.Απευθυνθηκα αμεσως σε γιατρο και εκεινος μου εδωσε αμεσως xanax και seroxat.Για ενα διαστημα τα επαιρνα 3 φορες την ημερα σε μεγαλες δοσεις.Με τον καιρο υπηρξε εντυπωσιακη βελτιωση.Ημουν πια ανεξαρτητος χωρις να χρειαζομαι ποια απο διπλα τους γονεις μου για να παω καπου.Ετσι μειωσα τα φαρμακα και εφτασα να παιρνω μονο ενα χαπι seroxat 20mg καθε μερα.Πριν απο περιπου 9 μηνες μια αλλη γιατρος που με παρακολουθουσε μου ειπε πως θα ηταν καλο να σταματησω να περνω το χαπι.Συμφωνησα.Το εκοψα σταδιακα.Ομως σχεδον αμεσως αρχισα να χανω εδαφος.Αρχισα να αισθανομαι ανασφαλης και να ζητω την βοηθεια των γονιων μου για να παω καπου.Μου ειναι εξαιρετικα δυσκολο να παω μεχρι και την πλατεια της πολης οπου ζω.Το εντυπωσιακο στην ολη υποθεση ειναι οτι δεν φοβαμαι οτι θα παθω πανικο αλλα οτι θα παθω υλιγγο.Καθε φορα που βγαινω εξω,ζαλιζομαι,ομως προσπαθω να παω κοντρα στο φοβο μου.Κανω οτι μπορω,μεχρι εκει που αντεχω.Ματαια ομως δεν αλλαζει κατι.Αντιθετα η κατασταση ή παραμενει στασιμη ή χειροτερευει.Πιστευω οτι ολα αυτα συμβαινουν διοτι εχω συνδεθει ψυχολογικα με αυτο το χαπι.Ενω ξερω οτι θα ηταν καλυτερα να παλεψω για μια ζωη χωρις χαπια,το μυαλο μου φαινεται να μου λεει οτι¨ειτε το παιρνεις και ζεις ειτε δεν το παιρνεις και δεν ζεις¨.Η γιατρος μου λεει να κανω υπομονη.Αυτο μου λεει απο τοτε που τα εκοψα.Πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω τι περιμενει.
Σας ρωτω λοιπον τι να κανω.Να ξαναπαρω τα φαρμακα,και αν τα ξαναπαρω θα ζησω για παντα με αυτα.Θα εχω δηλαδη τα φαρμακα να αντικαθιστουν τους γονεις μου.Δεν μπορω να εχω και εγω μια ζωη οπως ολος ο κοσμος,την ζωη δηλαδη που ειχα πριν τον πανικο.Εσεις τι θα κανατε αν ησασταν στη θεση μου μην μπορωντας να πατε να βρειτε μια δουλεια ή να βγειτε με φιλους για εναν καφε.Για σχεση με καποια γυναικα ουτε λογος δεν μπορει να γινει.Δεν ειναι ζωη αυτη.Σας παρακαλω βοηθηστε με.

Σας ευχαριστω

Ημερομηνία απάντησης

2004-03-17 11:30:28

Aπάντηση μηνύματος

Κατανοώ την αγωνία σας και την ανάγκη σας να απαλλαγείτε από όλα αυτά τα συμπτώματα. Το πρόβλημα του πανικού είναι πράγματι ιδιαίτερα βασανιστικό και ταλαιπωρεί δυστυχώς ένα σημαντικό αριθμό ανθρώπων. Δεν χρειάζεται όμως να απελπίζεστε. Το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν μπορέσατε να ξεπεράσετε πλήρως το πρόβλημα δεν θα πρέπει να σας απογοητεύει. Οι κρίσεις πανικού και η συνακόλουθη αγοραφοβία μπορούν να αντιμετωπιστούν επιτυχώς. Δεν είστε καταδικασμένος να ζήσετε για πάντα με όλα αυτά τα δυσάρεστα βιώματα που συνοδεύουν τις κρίσεις πανικού ούτε να παραμείνετε εξαρτημένος από την παρουσία κάποιου δικού σας ανθρώπου ή την ανάγκη λήψης φαρμάκων για να είστε λειτουργικός.
Ίσως η ψυχοθεραπεία στην περίπτωσή σας να ήταν χρήσιμη για την μονιμοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων που είχαν τα φάρμακα. Συχνά, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της διαταραχής πανικού/αγοραφοβίας εφαρμόζεται ο συνδυασμός φαρμακευτικής αγωγής και ψυχοθεραπείας (γνωστικής-συμπεριφοριστικής). Καλό θα ήταν λοιπόν να το συζητήσετε με κάποιον ψυχίατρο και μαζί να καταστρώσετε ένα νέο θεραπευτικό πλάνο.

Με εκτίμηση
Πέτρος Σκαπινάκης

Περι

Το stress είναι μια οραγανωμένη προσπάθεια του ψυχιατρικού τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την έγκυρη ενημέρωση του κοινού στις συνήθεις ψυχιατρικές διαταραχές.

Stressteen

Η σελίδα των εφήβωνstressteen

Παν. Ιωαννινων

Παν. Ιωαννίνων