stress.gr|προβολη μηνυματος

Κωδικός

392

Μήνυμα στις

19/05/04 11:21:58

Τίτλος

Υπερκόπωση ή ψυχολογική διαταραχή;

Mήνυμα

Yπερκόπωση ή ψυχολογική διαταραχή;

Γεια σας.Είμαι μια κοπέλα 22 χρονών και θα ήθελα να σας μιλήσω για το πρόβλημά μου.Εδώ και τρία χρόνια σχεδόν ασχολούμαι με πάρα πολλά πράγματα σχολή-θεατρικό-Αγγλικά.Μέχρι τώρα δεν είχα διαπιστώσει ότι κουράζομαι τόσο πολύ.Επί 2 μήνες όμως πριν το Πάσχα κάναμε καθημερινές πρόβες με το θεατρικό και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πηγαίνω 8-4 σχολή,5-7 Αγγλικά και 8-2 θεατρικό και κοιμόμουν 3-6 ώρες καθημερινά.Δεν έτρωγα ούτε πολύ ούτε σωστά,επειδή δεν προλάβαινα εξαιτίας όλων αυτών και έπινα καφέδες για να κρατηθώ ξύπνια.Τον τελευταίο μήνα που οι πρόβες ήταν κουραστικές και παράλληλα έδινα για πτυχίο Αγγλικών,άρχισα να αισθάνομαι περίεργα.Επιπλέον με στενοχωρούσε πολύ το γεγονός ότι δεν μπορούσα να βγω με τις φίλες μου ή με το αγόρι μου εξαιτίας του θεατρικού.Σε 2-3 πρόβες ένιωσα ότι τα πάντα γυρίζουν γύρω μου,έτρεμα και ένιωθα έντονη πίεση(Ήθελα να βγω έξω να πάω στον φίλο μου να μιλήσουμε...Ήθελα να ξεκουραστώ..).Αφού πίεσα υπερβολικά τον εαυτό μου εκείνη την περίοδο να τα υπομείνει όλα αυτά και ανέβηκε η παράσταση,όταν ήρθε η περίοδος του Πάσχα να ξεκουραστούμε,στενοχωρήθηκα που θα άφηνα τον φίλο μου στην πόλη που σπουδάζω απτην μια και από την άλλη υπήρχε ένταση στο σπίτι λόγω του ότι η γιαγιά τσακωνόταν με την μητέρα και τη γυναίκα που την φύλαγε και μου έλεγε ότι φοβάται μήπως πεθάνει,γεγονός που δεν το άντεχα εφόσον την αγαπώ πολύ. Ταυτόχρονα πληροφορήθηκα ότι σκοτώθηκε με μηχανάκι το πρώτο μου αγόρι και στενοχωρήθηκα πολύ. Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα,όταν γύρισα πίσω στην πόλη που σπουδάζω και ενώ ήμουν πολύ χαρούμενη που θα έβλεπα το αγόρι μου και τις φίλες μου,να νιώθω καθημερινά μια έντονη γενικότερη ανησυχία και φόβο για τον θάνατο(όταν σκεφτόμουν τη γιαγιά και το αγόρι που σκοτώθηκε),τρέμουλο,ζαλάδες,ανέβαζα δέκατα επί 3 βδομάδες,ένιωθα πολύ αδύναμη,δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ εύκολα.Πήγα στο νοσοκομείο όπου ο γενικός γιατρός μου είπε ότι μάλλον έχω κατάθλιψη ενώ οι γιατροί μου βρήκαν ουρολοίμωξη και αναιμία.Μετά από την διάγνωση του γιατρού,φοβήθηκα τόσο πολύ για την ψυχική μου υγεία που πήγα στο Κ.Ψ.Υ. και μίλησα με ψυχίατρο-ψυχολόγο-κοιν.λειτουργό,οι οποίοι μου είπαν ότι περνάω μια φάση και ότι θα περάσει με ξεκούραση,σωστή διατροφή και με το να μην κάνω πράγματα που με αγχώνουν.Πραγματικά,άρχισα να τρώω πάλι σωστά,όταν κοιμόμουν και ξυπνούσα ένιωθα πολύ ήρεμη και σταμάτησα το θεατρικό(στο οποίο δεν άντεχα καν στη σκέψη να κάνω πρόβες για τόσες πολλές ώρες).Ωστόσο,αν και είμαι καλύτερα και όλα τα συμπτώματα έχουν υποχωρήσει αισθητά,ακόμη σκέφτομαι την διάγνωση του γιατρού και επειδή σπουδάζω ψυχολογία ψάχνω καθημερινά για συμπτώματα σε βιβλία και στο ίντερνετ και κάθε μέρα φοβάμαι για το τι έχω έχω.Την μια μέρα νομίζω πως έχω κατάθλιψη(επειδή ένιωσα την εύκολη κόπωση έντονα),την άλλη μέρα ότι έχω αγχώδη διαταραχή(επειδή όταν σκεφτόμουν το θεατρικό και την τόσο μεγάλη πίεση με έπιανε κόμπος στο λαιμό,ζαλάδες κ.λ.π.και παρόλα αυτά ένιωθα τύψεις που άφησα την Ομάδα) και την άλλη μέρα ΙΔΨ επειδή κάποιες φορές σκέφτομαι κι εγώ ποια είμαι στην πραγματικότητα,ποιο το νόημα της ζωής τελικά και έχω σκεφτεί κάποιες φορές να βρίσω μπροστά σε κόσμο κ.λ.π.και ότι διαβάζω,με επηρεάζει πολύ.Συγνώμη αν σας κούρασα.Σας παρακαλώ απαντήστε μου όταν μπορέσετε.Είναι η δεύτερη φορά που σας γράφω.Προς το παρόν έχω κρατήσει μόνο τη σχολή από όλα αυτά που έκανα και είμαι συνεπής σε αυτήν,αλλά με απασχολεί έντονα το πρόβλημα της ψυχικής μου υγείας μετά από αυτό που έπαθα.Πιστεύετε ότι ήταν φυσιολογικό να μου συμβεί κάτι τέτοιο μετά από τόση ψυχολογική πίεση και κούραση;Ήταν κάποια υπερκόπωση με ψυχοσωματικά συμπτώματα ή κάποιο είδος ψυχολογικής διαταραχής;Σας ευχαριστώ πολύ.

Ημερομηνία απάντησης

2004-05-28 10:29:47

Aπάντηση μηνύματος

Κατανοώ την ανησυχία που έχετε σχετικά με την ψυχική σας υγείας. Πιστεύω όμως ότι όλα αυτά τα συμπτώματα που αναφέρετε και κυρίως η κόπωση που αισθάνεστε είναι φυσικό επακόλουθο της σωματικής αλλά και ψυχολογικής πίεσης που βιώσατε το προηγούμενο διάστημα. Αναλάβατε πολλές ευθύνες και υποχρεώσεις που σας εξουθένωσαν σωματικά και ψυχικά. Επιπροσθέτως, ο θάνατος δυο αγαπημένων σας προσώπων ήρθε να επιτείνει την ένταση και το άγχος σας και να επιβαρύνει την συναισθηματική σας κατάσταση (κάτι που θα συνέβαινε άλλωστε και σε πολλούς άλλους ανθρώπους). Όλα αυτά που νιώθετε λοιπόν είναι αποτέλεσμα των καταστάσεων που βιώσατε του προηγούμενο διάστημα. Θα σας πρότεινα λοιπόν να ακολουθήσετε τις συμβουλές των ειδικών που επισκεφτήκατε. Πιστεύω ότι ταλαιπωρείστε από υπερβολικό άγχος το οποίο σε συνδυασμό με την σωματική καταπόνηση και την έλλειψη σωστής διατροφής και ξεκούρασης δημιούργησαν το όλο πρόβλημα. Προσπαθήστε να χαλαρώσετε, να περιορίσετε τις υποχρεώσεις σας σε σημείο που να μην είναι εξοντωτικές για εσάς, και κυρίως να μην παραμελήσετε τις διαπροσωπικές σας σχέσεις (με τις φίλες ή το αγόρι σας) η οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές και μπορούν να σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα. Στην περίπτωση πάντως που τα συμπτώματα επιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα ήταν ίσως καλό να επισκεφτείτε εκ νέου κάποιον ειδικό και αφού εκτιμήσει επακριβώς την κατάστασή σας να σας προτείνει μια θεραπεία, είτε φαρμακευτική αγωγή είτε ψυχοθεραπεία.

Με εκτίμηση

Περι

Το stress είναι μια οραγανωμένη προσπάθεια του ψυχιατρικού τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την έγκυρη ενημέρωση του κοινού στις συνήθεις ψυχιατρικές διαταραχές.

Stressteen

Η σελίδα των εφήβωνstressteen

Παν. Ιωαννινων

Παν. Ιωαννίνων